Myskväll

Idag har jag och min älskling haft myskväll med godis och liknande onyttigheter i soffan. Vi såg på UFC Fighting först (Andreas val) och sedan Ice Age 3 (gemensamt val). Den var skojig men inte lika rolig som de föregående filmerna. Tror ni att det räcker med uppföljare nu eller kan vi vänta oss en Ice Age 4?

Jag älskar animerat men ibland saknar man riktigt fint gjorda tecknade filmer. Tänk Disney. Min favorit film när jag var liten var faktiskt inte en disney film utan..ja, vilket filmbolag vet jag faktiskt inte men den heter Anastasia i alla fall.

Just nu tycker jag att det är lite torrt på filmfronten, utbudet på bio just nu är inte särsklit lockande för mig. Den sista filmen jag såg på bio var Harry potter och innan dess "Änglar och demoner" (Som enligt mig var urbra! Bättre än Da vinci koden).

Men till hösten kommer lite filmer som kan vara värda att se... Just nu längtar jag efter att se dessa godingar, hoppas de är lika bra som de verkar, men tyvärr är ju det ofta inte så ( men nu ska vi vara opptimistiska och hålla tummarna!).


Åh denna längtar jag verkligen  till men tyvärr kommer den inte förrens i vinter. Jag Älskar ju verkligen vampyr-filmer! It's the shit!


Tim Burton är min absoluta favorit regissör alla tider! Så underbart fantasifulla och smått galna. Att han ofta väljer att arbeta med Johnny Depp är ju inte ett minus heller. Den här blir nog en succé!

Man kan se en trend bland de filmer som kommer, många är så kallade domedagsfilmer som förutspår världens under gång, då talar jag om filmer som "2012" och  "The Road", vad ska de sända för budskap? inte ett speciellt uppmuntrande ialla fall.

Sedan har det blivit väldigt populärt med filmer om pandemier(stavas det så?), alltså världsomspännande smittor. Vampyrfilmen ovan kan man säga är en sådan, nästan hela jordens befolkning är ju smittade av "vampyr" viruset. Alla dessa zombie filmer som har kommit de senaste åren är ju också sånna.

Det kommer en ny film snart som heter "Carriers" och det är ju tydligt att den spinner vidare på folks farhågor om t.ex. "Svininfluensan" eller för några år sen "fågelinfluensan", vilket jag inte beklagar, skräckfilmer måste ju anpassa sig efter vad som händer i världen, annars skulle det ju inte fungera. Vem skulle t.ex. bli rädda för ett träskmonster nu för tiden? Det fungerade kanske på 30-talet men inte längre. Kolla in trailern till "Carriers" nedan. Vad tror ni flipp eller flopp?


Nu ska jag sova, puss god natt!

Kommentarer
Postat av: em

Godmorgon! Är allting bra med dig idag? :)

2009-08-10 @ 12:01:57
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0