Fredagnatt

Tekniskt sett är det ju lördag nu men enlig min tidräkning byter jag inte dag förrens jag har gått och lagt mig. Så nu har vi fastslagit att det är fredag... det känns bättre så.

Jag insåg precis att jag inte kommer hinna klart med mitt turismarbete. Jag blev lite lurad av läraren tyckte jag...hon sa att det bara var några frågor jag skulle svara på och dum som jag var trodde jag hennes ord och öppnade inte ens häftet förrens i onsdags. Det visade sig att "bara några frågor" var ca. 40 stycken! Hmm...har suttit och jobbat med det ett bra tag nu, inte så kul när man måste ursäkta sig och lämna en fest för att plugga en fredagsnatt. Men, men , ingen idé att stressa upp sig. En sak i taget helt enkelt. Jag har morgondagen på mig också men sen har jag ju psykologin som inte riktigt är klar...och så ska jag packa till Berlin.

Annars har det varit en bra dag. Vi var ute hos Andreas mamma och åt middag och det var som alltid väldigt gott. Nu sitter jag och trivs som mest. Jag älskar när det är mörkt och det är stjärnklart, finns det något bättre än att ligga i snön en stjärnklar vinternatt och kolla upp på himmelen?(Inte för att jag ligger i snön nu, det skulle nog inte vara det smartaste). Jag är nog gjord för att leva på natten. Synd att samhället inte vill rätta sig efter mig...

Jag längtar så efter studenten nu, ska bli så himla skoj! Ibland får jag de konstigaste idéer om saker man skulle kunna hitta på, de går inte att beskriva med ord men om ni har tur kanske ni råkar komma över bildbevis... får se hur det blir med mina planer men det ska nog ordna sig :)

Det skulle vara trevligt att bara dra iväg med en ryggsäck packad och se var man hamnar...inget sånt där chartertrams. Det är för penisonärer och barnfamiljer, och kycklingar! Det är ju spännande att inte veta vad som händer...varför skulle man vilja ha allt färdig planerat som en invalid? Jag och Andreas har väl flörtat med tanken lite (är sugen på Kambodja) och jag tror att det skulle bli suveränt!

Aja, nu ska jag hoppa i kojs och stänga av min musik....grannarna kanske inte uppskattar hårdrock klockan 03.00? Eller vad tror ni? :) Åh, jag är på sånt bus humör!!! hihi...

Natti natt! kraaam Anna




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0