Hallon...Mmm...

Äntligen har man pengar på kontot igen. Det känns skönt och tryggt. Jag startade upp dagen med att sätta mig vid min laptop och skriva klart en skoluppgift sedan åkte jag ner till stan och åt lunch med Linn. Det blev en macka på Fräcka Frökens. Lite shopping blev det också, så nu har jag shoppat klart för denna månad. Men det känns förvånadsvärt bra för jag gjorde inte av med så mycket pengar och jag köpte inga onödiga saker.

Det blev en lång orange/aprikos cardigan och ett par svarta chinos från Vero moda. En väska från Åhlens blev det också, jag behövde verkligen en väska, alla jag har är antingen slitna av att jag burit så mycket skolsaker i dem eller så är dragkedjan sönder. Så det var verkligen ett uppskattat tillskott i garderoben. Jag skulle köpa ett par skor också på H&M men jag hade glömt klubbkortet hemma så det blev att lägga undan, så får jag hämta dem imorgon. Lite besvärligt bara eftersom jag hade hoppats på att slippa åka ner till stan imorgon. Jag är lite trött på det nu efter att ha gått på stan igår och idag. Sen måste jag ner på lördag för att hämta ut min mobil ifrån lagning.

Jag köpte en kjol också, likadan som jag redan har men denna är rosa. Jag vet inte hur mycket jag kommer att använda den, troligen inte till vardags men till fest kanske, det var en väldigt läcker färg, så där hallonrosa. Det kostade bara 50 kr så det är ju inte ett köp man kommer att ångra i alla fall även om det inte var planerat. Villa i Linden(stället där jag köpte den) ska tydligen stänga, spännande att se vad som kommer att öppna där. Jag hoppas att det blir någon rolig affär, Weekday kanske? Det skulle vara trevligt att ha i Norrköping.

Eftersom kjolen påminde mig om hallon köpte jag ett paket på ICA, and then some... Jag känner mig nöjd nu efter att ha ätit en skål hallon och färsk ananas, det fick bli mitt godis... jag kände mig lite småsugen men motstod eftersom jag gärna skulle vilja gå ner fem kilo till studenten. Men de sitter hårt, de där kilona! Rackars trivselkilon!

Jag gjort en ny header till bloggen, jag tycker att det är kul att sitta och pilla lite sådär. Förresten min kompis Annika har skaffat en blogg nu, www.rightway.blogg.se är adressen om du känner dig nyfiken. Bra drag Annika!

Nu ska jag lägga mig i soffan med min laptop i knät och plugga lite samt lite paralellt tv-tittande. Min älskling Andreas är tyvärr inte hemma och kommer inte förrens imorgon, trist tycker jag. Men, men, så är det ibland. Nu ringer det, måste svara, hej!


Kommentarer
Postat av: emma

Hej! Tack för igår...:) Jätte bra blogg du har,han ju inte kolla så mycket igår...hehe...Förresten,ville du fixa min blogg nån gång när du har tid? Puss emma

2009-03-21 @ 23:20:41
URL: http://emmaemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0