Mystisk sjal från Afrika?

Igår kväll kom Mamma ner till Norrköping och med sig hade hon presenter ifrån min stora syster Kattie som har varit i Zambia i två månader. Den ena var en afrikansk mask, jättefin, precis som jag hade önskat mig. Den andra var en stor svart sjal med döskallemönster, jättefin den också. Jag packade upp och sen tänkte vi inte mer på det.

När Andreas sen kom hem vid tio-tiden visade jag honom vad jag hade fått. Då sa han att han visste en som hade tagit med en sjal ifrån Afrika och att det hade varit fullt av löss i! Jag fick panik och slängde ner sjalen på golvet, sen satt vi och tittade på den och ingen ville ta upp den. Sen tog jag mod till mig och slängde in den i frysen, jag tänkte att om jag sätter den i karantärn ett tag så blir det nog bra och sedan tvätta den enskilt...då borde ju problemet vara löst. Mamma sa att hon inte hade velat bära den ändå och att hon skulle ha slängt den, men man kan ju inte slänga bort fina saker! Det är oacceptabelt!

Så idag ringde jag min syster för att tacka för presenterna och för att höra med henne vad jag skulle göra. Em...den var tydligen inte ifrån Afrika utan köpt i en affär i rom (hon mellanlandade där)....så jag antar att problemet är löst, jag borde kanske ta ut den ur frysen nu?pinsamt....men det är ju bättre att ta det säkra före det osäkra, eller hur?

 Kram / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0