Nu blir man straffad för att man tog ut våren för tidigt!

När jag vaknade i morse var det som att gå in i en vägg. Jag var helt täppt i näsan och kände mig allmänt matt i kroppen. Jag hade haft lite föraningar om detta i onsdags men ville inte tro på det så jag ignorerade det bara. Nu kan jag tyvärr inte bort se från det längre. Jag antar att jag har  blivit förskyld för att jag tog ut våren för tidigt och envisades med att gå för tunt klädd, men jag ville så gärna att det skulle vara vår! Det såg ju varmt ut när man kollar ut genom fönstret på morgonen och möts av solsken. Men mot eftermiddagen, när man går hem ifrån skolan har det hunnit blivit riktigt kallt.

Så nu är jag alltså sjuk. Jag får se om jag går till skolan imorgon. Det är en ganska lång dag.... Jag tror att jag går på den sista lektionen iallafall, nästäppan brukar ju alltid bli bättre mot kvällskvisten och så har vi redovisning och det vill ja inte missa.

Förutom att jag känner mig sjuk har det varit en bra dag. På Bilden har jag fortsatt med mitt modellsalong bygge och det flyter på. Jag får nog gå ditt en måndag och jobba dock för att hinna klart. Nästa gång ska det vara klart och jag är inte färdig.

Jag och Andreas har käkat spicy hot idag, mmm... det är så gott! Jag skulle nog kunna äta det varje dag utan att tröttna. Tänk om man kunde laga sådan mat själv, det skulle vara praktiskt. Får försöka klura ut receptet och gå någon thailändsk matlagningskurs :)

Det är skönt att det lider mot påsk nu. Jag ska eventuellt upp till Dalarna under påsklovet, men det beror på om jag har råd med biljetten. Det kostar ju faktiskt en slant att ta sig upp. Runt 350 kr för en enkel biljett. Jag har inte lagt undan pengar till det så vi får se. Jag har bjudit med Andreas också, jag vill verkligen att han ska följa med. Det känns som han inte känner mig fullkomligt förrens han har sett var jag har spenderat mycket av mina lediga dagar. Även om jag inte är född i Rättvik (Jag är ju stolt Skåning!) så har det en viss plats i mitt hjärta. Vi får se, han kanske måste jobba :(.


Mammas hus- Knappgården, på sommaren. Två minuter ifrån badplats och 15 min med bil till Rättvik.

Nu tror jag att jag ska vara lite produktiv och göra något nyttigt. Antingen diska eller plugga, hm...svårt val. Kram Hej!

Kommentarer
Postat av: emma

Gulligt av dig att du vill göra en header! Men ingen brådska...när du har tid o lust liksom...:) Sitter o försöker plocka fram lite bilder fr facebook,men det är så jävla segt,mailar dom sen. Måste bara säga, gud vilket härligt hus din mamma bor i!! Måste va super mysigt att åka upp dit puss puss

2009-03-26 @ 14:33:20
URL: http://emmaemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0