Tidresa mellan 1910- och 1950-talet :)

Idag har det varit full fart hela dagen. Först hade jag filmkunskap och sedan möte jag upp Annika och så gick vi upp till VP(frisörskolan) och möte upp vår modell Linn.

Vi håller på att arbeta med vårt projektarbete och vårt projekt är att skapa en fotobok där vi visar frisyrer och make up inspirerad av tio-talen. Linn var vår modell för 1910-talet. Det blev riktigt bra faktiskt, men frisyren tog en timma att sätta upp, jobbigt!


Här sitter jag och äter lunch, det var äpple som stod på menyn.

Här sitter jag och sminkar Linn...

...och här också, medans Annika agerar paparazzi och smygfotar.

Frisyren, inspirerad av 1910-talet, (tänk titanic!) sed från sidan.

Frisyren bakifrån.

Vid 12-tiden kom vår 1950-tals modell Ida och här ser ni Annika lägga en make up.
En närbild av Idas sminkning.

Och så här blev resultaten....

Här är fotona helt oreducerade, men visst är modellerna jätte söta ändå!

Jag kommer säkert lägga upp alla foton vi har tagit på tio-talen när vi är färdiga med fotoboken, så ni får se hur det blev när bilderna är färdiga. Men tills dess får ni nöja er med denna lilla smygtitt.

Nu ska jag ta kvällsmacka och titta över lite papper till filmkunskapsprovet imorgon. Sen är det nationellt prov i svenska också. Håll tummarna för mig? Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni behövde ingen mer modell? Puss puss

2009-03-24 @ 17:11:32
URL: http://emmaemmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0