Jäkla fakturor...

Jag kan väll redan nu berätta att detta är ett sånt där argt inlägg där jag klagar på något, så bli inte upprörda över eventuella förstärkningsord :)

Jag är så otroligt trött på att företag inte har någon som helst koll på de fakturer de skickar ut. Ibland känns det bara som om de skickar ut fakturer hit och dit för att se om någon nappar och betalar utan att tänka efter. Idag fick jag hem en felaktig faktura från Buttericks, ett riktigt skitföretag som inte har någon ordning alls verkar det som, jag ska aldrig handla därifrån igen.

Innan halloween så hade jag beställt lite grejer där ifrån, när jag sedan fick paketet så fattades ett par linser som jag beställt eftersom de var slut på lagret och de stod att "ej levererade varor restnoteras ej". När sedan fakturan kom en vecka senare så var den på hela beloppet fast jag inte fått alla varor. Så då ringde jag upp Buttericks kundtjänst och berättade att fakturan var felaktig. Hon jag pratade med sa att hon skulle "riva" den felaktiga fakturan och skicka en ny med rätt belopp. Så jag väntade... Sen idag så fick jag en påminelse från ett inkassoföretag på hela beloppet. Det stod att jag skulle betala 750 kr innan den 20:de.

Aldrig i livet att jag betalar för varor jag inte fått. Så jag ringde upp inkassoföretaget och sa som det var, att fakturan var fel. Det är faktiskt Buttericks som har gjort fel. Jag kan betala påminelseavgiften, den är ändå bara på 50 kr men jag tänker inte betala nästan 300 kr för ett par linser som jag aldrig fick. De skulle iallafall ringa Buttericks åt mig och så skulle jag höra av mig i slutet på veckan. Strul!

Detta är inte första gången en sån här sak händer heller. I sommras så fick jag hem en faktura och påminelseavgiff på en skolkatalog som jag inte ens beställt eller fått levererad! Idioter. De försöker bara lura en att betala. Mamma berättade för mig om bluff-företag som bara skickar ut fakturor till folk och hoppas att de är ovaksamma och betalar av misstag. Läskigt...

Jag blir så irriterad att jag ska behöva ringa runt och fixa när det är företaget som gjort fel. Man kan ju inte lita på någoting utan måste hela tiden dubbelchecka. Det är en stressfaktor anser jag. Jag blir iallafall stressad och arg av sånt här fast att jag vet att jag inte har gjort något fel. Ursh säger jag bara! Sluta skicka massa saker till mig, jag blir stressad när posten kommer :) Förrutom när det är personliga handskrivna brev, då blir jag glad. Man kanske borde spika igen brevlådan och dra ut telefonkontakten ibland?

Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?

Kram/



Kommentarer
Postat av: Gossip girl

aldrig varit med om detta, som tur är ;o men låter grymt irriterande

2009-11-16 @ 14:49:12
URL: http://hotgossips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0