Ögonredigering...

Kvällen har varit lugn, kollat lite på idol och sen har Annika varit här. Mysigt. Vi har bara pratat. Och så köpte jag lite fredagsgodis, mums!

Jag har lärt mig hur man gör effektfulla ögon i photoshop nu, alltid kul att lära sig något nytt. Här kan ni se skillnaden. En före- och en efterbild.

 
Före                                Efter

Det är faktiskt inte så klurrigt alls. Markera bara ögats irirs med "quick selection tool" och gå sen in på "image-adjustments" och ändra brightness-contrast och ändra sedan hue-sautation, avsluta med att "deselect". Bara att prova sig fram.

Nu ska jag kolla på en intressant dokumentär om sekter, det tycker jag är spännande. Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0