Last night...

Det löste sig igår med maten, Emma hade styrt upp det hela och bokat bord på tapas restaurangen "La Uva". Så först gick jag, Annika och Andreas hem till Emma för att dricka lite vin sedan bar det iväg till restaurangen. När vi kom ditt fick hade det tydligen kört ihop sig lite så vi fick sitta och vänta i baren ca. 15-20 min, dåligt tycker jag eftersom vi faktiskt hade bokat!

Sen när vi äntligen fick ett bord så var det bara för fyra och vi var sju så då hade de mage att be Cricka (Emmas pojkvän) att hjälpa till att bära bord! Lustigt tycker jag... det ska väl inte gästerna behöva göra? Nu slapp han eftersom han strunta i det men man frågar väl ändå inte en gäst om någon sådant?

Och så satte vi oss ner och beställde, det blev en tapasmeny med flera olika små rätter. Allihopa var jätte hungriga så när brödet kom så slängde alla sig över det och sen fick vi vänta kanske en halvtimma tills maten kom... Dåligt med så lång väntetid eftersom de flesta smårätterna redan var "färdiga" om man kan säga så, alltså inget att förbereda. Så när väl maten kom var vi som en flock hungriga vargar och vi hade ätit färdigt på typ 10 minuter.

Maten var suveränt god så bara plus där och det är ju egentligen det viktigaste, den var värd att vänta på. Restaurangen var mysig men en anningen hög ljudnivå, det kan ju inte restuarangen skyllas för utan vi hade nog bara otur att komme brevid ett stort gäng som höll på och skrek.

La Uva får tre av fem av mig. Om jag går ditt igen så går jag nog tidigare på kvällen när det inte är så mycket liv för det stör verkligen.



Kram hej!


Kommentarer
Postat av: Fernando de Paz

tack finna bilder

2011-03-15 @ 19:12:23
URL: http://www.tapasbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0