The haunting in connecticut...

Igår så såg jag och Andreas på en skräckfilm som hete "The haunting in connecticut", vi hyrde den via tv:n. Det var jag som mest ville se den, Andreas ställde mest upp som ett stöd för mig eftersom jag inte vågade kolla på den själv.

Jag måste erkänna att den var läskig men dock inte den läskigaste jag sett. Den var jätte äcklig den första timmen för då satt man på helspänn men sen blev det inte mer. Senare i filmen hade man ju redan sett allt äckligt så då visste man ju vad man kunde förvänta sig. Jag saknade ett tydligt klimax där man verkligen blev som räddast. De kunde ha sparat något till slutet...

Ett minus också för att ingen dog, hallå det är ju nästan ett krav i en skräckfilm! För lite blod också, syn för att den hade potential, själva grundstoryn var väldigt bra och hade kunnat gå och bygga ut mer. Hursom helst kan jag inte sticka under stolen med att jag hoppade till vid ett fler tal tillfällen, men den var inte så läskig att jag började gråta (ja, jag har faktikt gjort det en gång! Då är det en RIKTIGT äcklig och därmed också lyckad skräckfilm!).

Den får 3,5 av fem från mig!



Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0