Äntligen wooook!

Idag har jag varit på föreläsning i Linköping, väldigt intressant faktiskt... om sociologen Erving Goffman. Har varit på stan och hämtat ut ett paket från posten idag som innehöll en av Goffmans mest kända böcker nämligen "Jaget och maskerna" så nu ska jag sätta mig och läsa lite. Har grupparbete imorgon kl. 9 och sedan seminarium på onsdag. Nu är man verkligen igång.

Jag har köpt en wokpanna idag, har velat ha en ett tag men jag hade fått för mig att dom var jätte dyra, tydligen hade jag fel för jag hittade en på claes ohlsson för bara hundra lappen. Vilket klipp! så då slog jag till.

Jag var såklart tvungen att inviga den också...



Det var första gången jag använde citrongräs i matlagningen, intressant smak.. :)

Sedan så kom Mamma och Leif förbi på en snabbvisit. De är på väg ner till skåne för begravning... inte så kul.
Men det var trevligt att de hälsade på mig och Andreas i nya lägenheten. Det känns skönt att den blev godkänd av mamma, hon tyckte den var jättefin och att gården var trevlig och det har hon ju rätt i.

De hade även med sig en sängstomme till oss, precis en sån som jag ville ha hittade Leif på en Loppis för endast 450 kr. Den ska bara målas vit sen kommer det att bli jätte snygg. Jag tänkte eventuellt måla till helgen, måste dock köpa färg först.

Jag har många grejer som ska målas så jag får sätta fart snart...
*Hallen-vit
*Sovrummet-vitt
*Köksstolarna- svarta
*tv-bänken- vit
*köksbordet- vitt
*vitrinskåpet- vitt
*skänken- vit
*sängstommen- vit

Herregud vad mycket... men har man väl börjat så är det ju faktiskt riktigt kul sen.

Nu ska jag koka mig en kopp te och sätta mig och läsa. Kram hej!¨


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0