Movienight...

Nytt för idag... inget speciellt.

Jag fick hemtentan idag men har inte skrivit så mycket än... jag är inte oroad dock, jag jobbar bäst under stress, jag antar att jag kommer skriva allt i sista minuten, men det var ju så jag tog mig igenom gymnasiet och det gick ju fint :)

Har fått hem filmer från lovefilm och har redan sett båda.



Först: Twilight!

Hm... where to begin? Den var bättre än jag trodde, det är tur att man inte lyssnar blindt på folk utan kollar själv. Den var väldigt romantisk, mer en romantisk drama än någonting annat faktiskt. Den var absolut inte i samma klass som True Blood men sen kanske det är en dålig jämförelse eftersom de inte är i samma genre och därför inte spelar i samma liga. Hursom helst var den så pass bra att jag vill se uppföljaren "New moon" när den kommer på bio. Den får tre sjärnor av fem ;)



Den andra filmen jag såg var Död snö och ja..vad ska man säga? För det första är ju affischen väldigt rolig som säger "Den bästa norska NAZI-ZOMBIE-SPLATTER-film som någonsin gjorts", har det gjorts många sådana filmer eller? Tror minnsan att detta var den första... och enda! Hoppas för guds skull att de är ironiska med den texten, annars är de ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan.

Sen till filmen då... Ja det var ju verkligen en komedi, man kunde inte ta något på allvar, men inte en "övertydlig-scary-movie-komedi" utan en "gud-vad-skumt! det-där-var-roligt-på-något-sjukt-vis-komedi".

Det bästa citatet under hela filmen yttrades mitt under en zombie-attack och lät " Jag sa ju att vi skulle åkt till sunny beach istället!", haha otroligt roligt! Annars var filmen ganska kass, den får två stjärnor av fem från mig. Inte något jag frivilligt skulle se igen.

Sleep tight, don't let the bed bugs bite! Hugs'n'Kisses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0