Saffransgult

Nu ni, nu är det inte länge kvar till jul! Mysigt! Idag har jag styrt med diverse julbestyr. Jag har varit och handlat nygräddat julbröd på bagarstugan (orkade inte baka själv) och chevré från ostaffären (som är vår favo ost här hemma), gjort julskinka och köttbullar i stora lass! Även hemmagjord Senap, inte dumt inte, Andreas pappa var snäll och hjälpte oss. Så nu har vi alltså massa god mat här hemma, imorgon ska vi göra jansson och jag tänkte göra en smaskig julsallad. Imorse åt jag en Gul frukost, lussekatt och färskpressad apelsinjucie. På bordet står också min hemmagjorda glögg som jag tycker har en sån vacker färg.

Imorgon blir det att köpa de sista julklapparna och kanske läsa någon bra bok och mysa framför granen?
När alla andra talar om "julstess" så har jag det lugnt och skönt, det är alla andra veckor året runt som jag är stessad! Jag tror inte att det är bra att stressa upp sig genom att ge sig själv en massa "måsten". Gör bara det du tycker är kul och ta saker i din egen takt, det är mitt tips! Sen om du inte hinner rimma på paketen, baka julbröd och göra köttbullar, då är det ingen fara för det går att köpa.

Jag bakar inte lussebullar och gör egen glögg för att jag måste utan för att jag tycker att det är kul och för att jag faktiskt är ledig för en gångs skull och kan stöka runt i hemmet som jag tycker om. Jag finner det faktiskt avslappnande. Imorgon ska jag ta en tur på stan, som jag också tycker om och leta lite julklappar, men jag känner ingen stress för jag har redan en plan för vad jag ska köpa :)

Ta det bara lugnt allihopa, för vad gör lite skit i hörnen när allt kommer omkring? Det är ju JUL! :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Schysst ny stil på sidan, sis! Ser att du är lika pysslig som jag! :D Kram Lotta

2010-12-23 @ 23:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0