Cheesecake!

Igår så gjorde jag cheesecake. Jag har aldrig gjort det förut eftersom jag har tyckt att det är så krångligt men så fick jag ett enkelt recept av min syster som jag bestämde mig för att prova.

Min cheesecake är smaksatt med lime och hallon men jag antar att man kan smaksätta med precis vad man vill, kanske citron, passionsfrukt eller blåbär? Min syster hade iallafall gjort en supersmarrig cheesecake med färska jordgubbar.




Mums!

För att göra denna cheesecake behöver du:


3 dl vispgrädde
200 g philadelphiaost
3 st äggulor
2 dl socker (fast jag hade bara 1 dl, vill inte ha det så sött)
1 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt
5-6 digestivekex (krossade)
och sedan något att smaksätta t.ex 1 dl jordgubbssylt.

Gör så här:
Vispa grädden i en bunke, i en annan bunke rör du ihop ägggulorna, socker, philadelphia,vaniljsocker, och salt.
Sedan vänder du ner den vispade grädden, har i de krossade digestivekexen och vad du nu ska smaksätta med. Jag hade skalet från en lime, halva saften av limen och 1/2 dl hallonsylt. Låt den stå i frysen i 4-5 timmar sen är det klart att äta!

Prova, det är såå gott!


Jag ska snart iväg och jobba så nu ska jag göra mig iordning och packa. Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0