Hem, ljuva hem...

Nu är vi tillbaka efter en härlig vecka i Dalarna. Närmare bestämt Rättvik! Idag är vi helt slut efter att ha suttit i en varm bil i 4-5 timmar. Det är så skönt att vara hemma. Just ni kollar vi på VM-finalen, spännande! Vi håller på Holland, de talar ju nästan svenska,haha.

Jag tänkte slänga upp lite bilder från resan, utan inbördes ordning.

Pappas stuga som jag och Andreas lånade.

Vi firade Andreas 26-års dag! Han rökte cigarr som en riktig karl ^^

Pappas tomt. En natt såg Andreas en BJÖRN! jo det är sant, tydligen så går björnen där. Efter det så blev man ju inte sådär jätte-sugen på att röra sig ute när det började skymma. Man vill ju inte bli björn-kalopps!

Rättvik har en vääääldigt lång brygga som passande nog heter "Långbryggan", lite fantasilöst om du frågar mig. Den är iallafall ca. 600 meter lång och det är långgrundt så längst ut räcker det fortfarande bara dig till midjan, om du är 1,77 iallafall.

Det var supervarmt vissa dagar och då kände man bara för att ligga och ta det lugnt!

Sol, sol & sol!

Men lite bad blev det också! Riktigt skönt! Note to myself: Köp nya solglasögon, du ser ut som en fluga!

Vi var och turista lite också. Bland annat i Nusnäs där de gör Dalahästar.

Efter en dag på standen, solbränd, rufsigt hår och lite slö, men väldigt nöjd!

Jag skulle vilja sammanfatta resan med dessa ord; Sol, bad, grillning, myggbet, familj, utflykter och loppis. Allt det här är helt underbart var för sig (utom myggbet, det kan jag vara utan!) men i sällskap av min älskling så är det oslagbart!

Nästa resa blir kanske en snabb sväng till vår kära huvudstad i slutet av sommaren och sedan i höst så har vi pratat om att åka någonstans en vecka. I den närmaste framtiden så är det jobb som är på tapeten.

Jag nämnde ju att det blivit mycket spring på loppis och jag har gjort några riktiga fynd som jag ska visa senare i veckan. Kram på er så länge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0