Pizzatime

Nu ska jag snart iväg och träna sen iväg till jobbet, idag har jag jouren(dvs. att man sover på jobbet) så jag måste packa också. Igår kväll bakade jag pizza som jag kan ha med mig. Jag slängde ihop lite rester från kylen men den blev väldigt smarrig ändå med lufttorkad skinka, färska champinijoner(hur tusan stavas det? lär mig aldrig) och soltorkade tomater. Detta är även en försiktighetsåtgärd som garanterar att pizzan finns kvar när man ska ha den, eftersom Andreas varken gillar svamp eller soltorkade tomater :) Haha nä då, riktigt så var det inte.







Det är svårt att ta kort på mat alltså, det ser liksom inte lika smarrigt ut som det gör i verkligheten, why is that?
Creed till de som tar kort till kokböcker, det är ingen lätt konst :)

Något  som jag verkligen skulle vilja ha och som skulle göra bakningen mycket smidigare är en kitchenaid. Synd att de ska vara så dyra dock. Jag tycker inte det känns som om det är värt 5000. Men snygga är de och de ha en garanti på 30 år, inte illa!



Skulle helst vilja ha en turkos tror jag, men de creme och rosa är också värdiga kandidater. Hm... får väl önska mig en i typ 4 jular.

Nu ska jag packa min grejer. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0