Alice in wonderland

I onsdags så blev det bio som jag hoppats på. Jag och Elin (en kompis från 9:an) såg Alice i underlandet i 3D. Det var svin coolt! Nu kommer man aldrig vilja se en film i vanlig 2D igen *suck*. Det kändes som om du var i filmen om man bort såg från huvudena fram för dig. 3D kan jag starkt rekommendera.

 

Hur var själva filmen då? Jo den var jätte bra. Lite kort kändes den dock (1.48). Kanske för att man nu för tiden har vant sig med att filmer är 2.30 långa. Den var väldigt vackert gjord och fantasifull. Spännande var den också, och lite läskig men väldigt rolig i mellan åt. Det är enligt mig ingen barnfilm fastän vissa hävdar så. Om du har barn under 11 så skulle jag inte rekommendera att du tar med dem.

 

Johnny Depp gjorde halva filmen, han var underbar i rollen som den galne hattmakaren. Fast han är alltid bra. Han är en av mina favorit skådisar. Det är ju inte heller ett minus att Tim Burton har regisserat filmen eftersom han är min favorit regissör all times(!). Filmen är helt klar värd att se och jag ska definitivt köpa den när den kommer ut på DVD.

 

Kolla trailern så kanske ni blir sugna på att den ^^

 

Jag precis kommit hem från gymmet och ska ställa mig och laga grekisk sallad nu. Sedan blir det att slänga sig i soffan. Egentligen borde jag ha köpt något smaskigt att fira på men jag är ju så nyttig nu för tiden ;). Idag så hämtade jag nämligen ut min och Claras hemtenta och vi fick VG. Jag är så himla glad . Jippi!

 

Ha en trevlig helg nu allihopa. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0