Helgens bestyr...

Hejsan allihopa. Jag tänkte börja med att berätta hur helgen har varit. I fredags så jobbade jag jour, till kl 13.00 på lördagen. På lördags kvällen så blev det grillning (årets första!) hemma hos Andreas mormor och morfar. Det var mysig, mycket folk och mycket mat. Precis som det ska vara. Tyvärr var inte vädret det bästa men det regnade i alla fall inte så det är jag tacksam för. Igår så tog vi det bara lugnt, var nere på stan en sväng och käkade sallad på "Paus", senare på kvällen så blev det träning för mig som alltid på söndagar.

 

Sedan jag var sjuk för några veckor sen så har jag inte tränat lika mycket som förut, nu har det bara blivit 3 gånger i veckan, innan så tränade jag 4-5 gånger i veckan men lustigt nog så har jag gått ner i vikt mer nu när jag inte tränar så mycket... är inte det konstigt? Det kanske är muskelvikt jag förlorar och då känns det ju inte lika kul, haha :) Snart ska Annika börja träna, det ska bli kul. Men nog om träning.

 

Idag så har vi varit och storhandlat på city gross, så himla skönt att ha kylen full. Och sen så har jag och min grupp skickat in vårt arbete nu. Vi har skrivit om unga tjejer som lägger upp lättklädda/utmanande bilder på sig själva på internet och vad vi ser som de möjliga motiven om detta. Får se hur det går, men det känns så himla skönt att det är klart nu i alla fall, oberoende av hur det går.

 

En helt annan sak.. fasiken vad jag vill ha långt hår, varför växer det inte? Eller det gör ju det för det syns ju på utväxten men när man har lockigt hår som jag så ser det ju mycket kortare ut än vad det egentligen är... synd. Jag passar mycket bättre i långt hår eftersom jag har en ganska rund ansiktsform.

 

Det finns ju bra sätt att fuska sig till det, med löshår tänker jag då på men det är dyrt, ca 1000 kr, det är jobbigt eftersom jag tränar så mycket och det är svårt att hålla det snyggt. Och nu över sommaren så är det ju nästan idiotiskt att skaffa det, får bli till hösten isåfall. Men som sagt det är ju en tusenlapp för "hår", det är lite lustigt att man betalar så mycket för någon annans hår. Ja för det är indiskt hår! En indisk kvinna har gått till ett tempel och "offrat" sitt hår och så köper vi i västvärlden det och sätter på huvudet, haha! Sjukt egentligen :) Bara något som slog mig. Här är jag med "indiskt" hår! Dessa bilder är förra sommaren.

 

Nu ska jag fixa något att käka och senare ikväll så ska jag se på "Svenska hollywood fruar". Maria Montazami är min favorit, hon är väldigt underhållande (tolka det hur ni vill) och hon verkar vara en genuint snäll person.

Kram hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0