Adventsfint

Nu har jag gjort adventsfint här hemma, pyntat och haft mig.




Nya kuddar från Ullared.

Ny duk från Ullared.








Jag har lite vintrigt tema, med glas och vit som ska representera is och snö, sen lite pälskuddar på det... Som bas har jag brun, beige och guld...Det tycker jag känns lite lyxigt och det är också varma jordnära färger som gör det hela lite ombonat och hemtrevligt. Julgranen ska få massa guldiga kulor och glas-istappar :) Längtar tills man får dekorera julgranen! Jag är alltid som ett litet barn vid jul, det är min absoluta favorit tid på året! Sen är jag ju också ett januaribarn och har alltid tyckt bäst om vintern.



Förresten, gissa vaad jag gjorde igår kväll? Ett pepparkakshus! Puh, vad jobbigt det var och då gjorde jag ändå det inte från scratch. Självklart brände jag mig på sockret också, aj aj. Det känns ungefär som lava :) Men gulligt blev det. Huset alltså, inte min brännblåsa.



Det är inte riktigt klart, det ska få lite snö (bomull) runt huset också, och kanske en liten invånare? Batterierna på min kamera tog slut nu så ni får se resten av julpyntet någon annan dag. Kram!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det roligt göra adventsfint. Du har verkligen lyckats jättebra!! Hur gick tentan? Hur var det igår - firandet? Kram.

2010-11-27 @ 15:58:57
URL: http://gunilla64

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0