En sak med historia...

Jag kom på att jag har glömt att visa min fiiina plåtburk som jag köpte på loppisen på hötorget. Det var en väl investerad 50-lapp! Den är från början av 1900-talet så den har en lång historia. Jag tycker alltid att det är så roligt med gamla grejer, då kan man sitta och fundera på vem som haft den innan och tänka på alla de små tillfälligheter som har fört denna lilla plåtburk just till mig. Hm..spännande det där. En gång i tiden så var det nog kex i den men det vågar jag inte ha nu, det känns lite ohygieniskt, och som min goda vän Annika upplyste mig om: " det kan ha legat en råtta i den där", haha. Så det får helt enkelt vara en prydnad.



Puss hej!/




Kommentarer
Postat av: Irre

Måste säga att jag gillar verkligen din burk helt i min smak. Vi ses snart. Ha´re/E

2010-11-06 @ 13:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0