Vårt nya matsalsbord

Jag måste bara säga- Ursh! Ursh för att vara sjuk! Jag som trodde att jag hade klarat mig undan det, men NEJ, sån tur hade jag inte! ICKE! Så nu är jag förskyld som en elefant på nordpolen, har ont i halsen som en giraff i Sahara och feber som en strömming i en bastu. Ja då förstår ni läget. Föresten glömde jag att nämna att jag så j-vla ont i ryggen?! Det känns som om en 300-kilos ko har suttit på mig och min rygg är knäckt i tu! Jaja, nog med självömkan och djurliknelser.

Jag har ändå lyckats vara lite effektiv, mycket tack vare min nyfunna vän herr Ipren 400 mg! Jag har varit på IKEA och köpt matsalsbord och stolar, plus lite annat smått och gott. Städat och gjort fint här hemma, sorterat och slängt massor skit som jag inte vill ha. Man ska inte dra på sig massor, det blir bara jobbigt. Jag vill att mitt hem ska vara överskådligt, en plats för var sak och lättstädat annars mår jag inte bra psykiskt. Jag har märkt att jag blir stressad av att ha det stökigt. Men det varierar ju såklart från person till person. Vissa har inga som helst problem med att ha det rörigt, exempel min kära, älskade sambo. :)

Ikväll invigde vi vårt nya matsalsbord. Jag lagade en ny grej som blev riktigt gött om man får säga det själv. Det är skitkul att improvisera i köket. Fläskfilé med färsk tortellini med spenat och ricotta, ädelostsås till det =mums!




Jag är mycket nöjd! Man kan lägga i en i läggsskiva så får det plats sex personer, bra om man får gäster!

Kram hej!


Kommentarer
Postat av: josefin

gud va fint ni har det! måste få komma hem till dig när jag har vägarna förbi och se lägenheten in real life. :)

2010-09-06 @ 22:43:00
URL: http://yabloki.blogg.se/
Postat av: Tina Nunez Halldin

Vad fint det blev. Funkar det att ha Andy i garderoben? Vi kommer gärna upp och inviger bordet.......:)

2010-09-07 @ 19:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0