Alla hjärtans dag...

Glad alla hjärtans dag allihopa! Idag fick vi besök av min pappa, roligt och oplannerat! Annars har dagen gått i pluggandets tecken.

Sen har vi snaskat på hemmagjorda chips med guacomole och Chilidipp (ett recept som jag provade för första gången och som jag har fått av vår granne Ia) :) Detta kommer definitivt bli en favorit här hemma!




Mitt lilla buddha altare, och en bibel. Att blanda är bäst. :)

Här är receptet, som jag fick det av Ia.

1 påse sötmandel
2 röda paprikor
5-6 vitlöks klyftor
3 röda chilifrukter
...ca 1 dl olivolja
salt och peppar efter behag
Mixa mandeln fint och sedan i med resten, klart!!! :)

Det libanesiska brödet skär du i trekanter, penslar på smält smör eller bregott och strö över flingsalt.
Sedan in i ugnen, 175 grader i 5 min.
Lycka till och låt väl smaka!!


Jag gjorde dock några små justeringar; jag använde 50 gr sötmandel,bara 1 stor vitlöksklyfta, och lite pressad vitlök över bröden...Mums! Men det gör man som man vill, det är det som är tjusningen med att laga mat.

Guacomolen gör man så här; två avocado, 1 dl turkisk yoghurt, lite tacokrydda och en vitlöksklyfta. Klart! Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Oj, det ser gott ut. Det ska jag prova!

2011-02-15 @ 11:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0