Tapas!

Ikväll har det varit tapas kväll här hemma, viket innebär förutom god mat, vin och trevligt sällskap. Vi har bland annat spelat Kinect till Xbox 360. Superkul!


Svårt att få fina bilder med blixt alltså...

Mycket god mat..

Aiolipotatis, dadlar med bacon, fetaost/honungsmelon, vitlöksmarinerade oliver, bröd, ölkorv, fläskfiléspett, Tabuleh, hummus, guacomole, marinerade kronärtskokor, fetaostfylld paprika, tapenade, vitlök & chili räkor... Puh, glömde jag något nu? Det var en gemensam ansträngning från Emma (andreas syster) och mig, våra respektive var med på ett hörn.




Så här ser man alltså ut efter en runda kinect. Jag var bäst på att vara målvakt och häckhoppning. Bowling var däremot inte min starka gren, men det är ju strunt samma för det är ju ingen "riktig" sport ;)


Kram hej!


Kommentarer
Postat av: Lotta

MUMS!!!!!!!! Både ser och låter ju supergott. Det måste vi ha här i sommar när ni kommer. Det som är så bra med tapas är att man dels kan förbereda mycket dels att man ju kan köpa en del helt färdiga smårätter. Jag har hittat en superfavorit på Willys - ricottaostfyllda cocktailchili. Står bland de soltorkade tomaterna. Kolla in det nästa gång ni handlar där. Andreas kommer nog älska det.

Vi skulle på tapas-restaurangen i Rättvik förra veckan när John fyllde 40, men det visade sig vara stängt..... :( Fast vi åt gott på restaurang i Tällberg istället.



Näe, nu MÅSTE jag plugga.

Kram Lotta

2011-02-12 @ 17:14:12
URL: http://enteskedvardag.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Oj, vad det ser gott ut. Hur gör du aiolipotatisen? Recept, tack!

2011-02-14 @ 09:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0