Födelsedagskalas

I förrgår fyllde jag 21 och det firade jag stillsamt med god mat och gott sällskap :) Först gick jag och Andreas på stan och fikade, på kvällen lagades det Indonesisk kyckling och sedan hyrde Annika och jag film. Det var en mysig födelsedag allt som allt.

Här är min födelsedagsdukning med tallrikarna jag köpte när jag var i Sthlm härromdagen med Mamma och storasyster. Nu har jag tagit bort allt pynt och det är sååå skönt, nu är det fräscha vårkulörer som gäller.







Inspirerades av omslaget av senaste sköna hem :)

Visst är det vackert? Jag är sugen på att köpa ett gammalt skåp och måla det turkost, så där härligt slitet. Det skulle bli så fint mot den guldiga väggen :) Hittar massa grejer på blocket men det är ju lite svårt utan körkort och bil... Men det ska det blir ändring på, ska börja köra lite nu i Januari tänkte jag :)


Annika tänder ljusen innan vi ska äta.

Denna fina kudde har min mamma gjort till mig, vi bytte julklappar när vi träffades i Stockholm. Den gjorde sig bra i sängen och nu känns det som om jag har en bit av Dalarna hemma hos mig :)



I födelsedagspresent av Andreas fick jag bland annat oljefärger och sånt så att jag kan måla som jag har velat :) Sen fick jag även en päls och den är så fin, Vintage såklart, annars skulle jag inte vilja ha päls. Jag fick den i förväg så att jag kunde ha den på nyår ;)


Så här blev den första tavlen, sparsmakat och för mina tankar till kaligrafi, tycker ni inte det? Den tillägna jag såklart Andreas <3

Imorgon ska jag nog måla något mer färgglatt, såsom jag känner mig inombords just nu :) Hej på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0