Tulpaner

Jag kör vidare på vårtemat här hemma. För visst är det underbart med tulpaner? Och bra pris tycker jag det är också just nu. De senaste veckorna har jag haft färska blommor hemma hela tiden, det är lite vardagslyx som man får unna sig. Tycker ni inte det? :)

TIPS! Jag har piffat upp buketten lite björkris, då får man lite höjd på buketten. Sen har jag även lagt svarta stenar i botten av vasen, då får man ytterligare lite höjd och sen blir det en lite rolig detalj tycker jag. Jag fick även ett tips av min kompis Annika att man kan använda bubbelvatten istället för vanligt vatten i vasen, så att det blir fina bubblor (blommorna tar ingen skada). Det kan jag tänka mig blir snyggast om man har en genomskinlig vas (annars är det liksom ingen idé) och relativt få blommor så att man ser vattnet. Tyvärr hade jag inget hemma denna gång.

Hit har byrån som förr stod i sovrummet fått flytta. Den trivs väldigt bra och har redan blivit kompis med soffbordet ;)



Idag har vi varit nere på stan och köpt en ny lampa till sovrummet, den tänkte jag visa imorgon! Mamma har varit här på besök också och hon hade med sig en gammal gungstol. Den står nu också i sovrummet. Men mer om det imorgon när det är ljust nog för att fota :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0