Orange

Jag var på stan här om dagen och då fick jag med mig lite grejer hem som jag tänkte visa nu. Bland annat ett supersnyggt läppstift från make-up store (ni får se det på någon annan dag) och fyra nagellack, ett gult, orange, rött och beiget blev det. (Det gula är dock inte med på bilden)


Parfymen fick jag av Andreas, den luktar underbart av mango, perfekt till sommaren. Jag gillar verkligen orange just nu, det är en verklig energifärg och dessutom ser man brun ut :)


Dessutom köpte jag två kavajer på myrorna, en ljusbeige som jag bara älskar och en mörkblå, lite kortare, som blir snygg till klänning. Vilka kap jag gjorde! :) Sedan blev det även en mörkbeige blus från Vila, den visar jag någon annan dag. Jag känner mig väldigt nöjd med mina nyförvärv till vårgarderobe. Just nu gillar jag mycket beiget och vit, ganska monokrom färgskala..men med inslag av marinblått eller rött, färg har jag helst på läppar och naglar och just nu är det orange som är favvisen.  Jag älskar att blanda olika material och spets är en favorit, men också skira genomskinliga tyger, blanda på bara! om man håller sig till liknande färger kan det vara kul om det händer något :)
 

Sommarens alla färgglada klänningar får vänta lite till, jag håller stilen lite avskalad och stilren så länge :)

Ett tips är att rensa bort allt som du inte använder, oftast så använder man bara 20 % av sin garerob. Jag har bara det framme som jag använder ofta, resten ligger i diverse förvaringslådor, då hittar man lättare och det blir inte lika svårt att hålla ordning och redan i garderoben :) Sen kan man också dela upp kläderna efter olika system, allt hänga i färg ger ett lugnt intryck. Jag har tillexempel en garderob (till Andreas stora förtvivlan) med bara klänningar, då vet jag var jag ska titta när jag ska på fest :)

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0