Måndag som känns som fredag, det är en bra måndag!

Då det var lönedag idag så har vi varit och storhandlat. Skönt att ha det gjort. Det är alltid en jäkla cirkus när man ska iväg och handla, speciellt när man ska handla så där mycket. Vårt hus har nämligen ingen hiss så man är ju mör efter att ha burit upp alla kassar för alla trappor. Självklart ska jag och Andreas bosätta oss högst upp också. Vi lyckas alltid med det. Man kanske var en örn i sitt förra liv? Förstår ni min tankegång? Nähe inte det... Lite filosoferande så här på kvällskvisten.

Jag får ju inte glömma att nämna att jag åt min älskade spicy hot idag, mums! Men fasiken så mycket chili dom har i maten, det känns som om man har svalt 2 liter sambuca och sedan tänt på det. Bara en liten illustration så ni förstår hur det känns, inte för att jag beklagar mig alltså, det är fortfarande gott.

Jag har precis kollat på "Sommaren med Göran", har ni sett den? Om inte gör det! Jag var själv lite skeptisk innan jag hade sett den för jag brukar inte gilla "snubbelhumor" men gud så rolig den var. Jag skrattade högt för mig själv. Skrattar fortfarande bara jag tänker på den. Hahha...

Imorgon så ska jag ta en tur på stan, jag är nämligen ledig. Härligt eftersom i princip hela helgen försvann. Det blev inget ikea, jag hade fattat fel. Men eventuellt på fredag, inget spikat dock men hoppas.

Nu ska jag slå på tv:n och se om det visas något bra på Discovery, riktigt bra kanal det där. Igår satt jag och kollade på en dokumentär om Gestapo. Jag har alltid varit väldigt intresserad av andra världskriget, fråga Andreas, jag tror att jag har sett de flesta dokumentärer och filmer som har ett inslag av andra världskriget. Det är liksom ett kriterium för en bra film, haha. Hursom helst så visade de bilder från koncentrationlägren Saxenhausen utanför Berlin och det är ju roligt (eller nej inte roligt, det kanske låter lite fel!) för jag har varit där. Jag kände verkligen igen mig. Synd att jag har tappat bort de bilderna... Så går det när man har alla sina bilder på sitt exs dator.^^

Nä nu ska jag som sagt glo på tv, och folk som säger att man blir dum av att kolla på tv. Jagg er et bra äksempel po at så inntä er legät.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0