Borta bra men hemma bäst...

Nu är jag hemma igen! Jag kom egentligen igår kväll men då orkade jag inte skriva. Jag och Andreas var nere hos Emma och Anders och åt god mat och spelade bingolotto. Men självklart vann man inget.

Jag har haft det superbra hos min far i dalarna men det har varit ruskigt kallt. - 24 som kallast. Det var så kallt en kväll då jag gick hem från min syster till min pappa att mitt hår frös till is på mindre än en minut (jag hade blött hår), då är det kallt ni.

Sen har jag sett vargspår och en älg på 5 meters avstånd. Hon (ja, det var en älgko!) låg och gömde sig i buskarna och sedan reste hon sig upp när jag och pappa kom. Hon höll på att käka äppel från grannens träd. Jättesöt men respektgivande.

Jag har även passat på att kolla lite på mellandagsrean. Vi åkte till Mora. Men Mora är inte direkt en shoppingmetropol så det kanske inte räknas? Jag hittade dock ett par snygga skor till en billig peng. Så dem köpte jag. Jag kan lägga upp någon bild senare.

I tisdags var jag och träna med min syster, vi gick på step. Det var jättekul faktiskt, även om jag inte kunde stegen och var urusel på att hålla takten. Jag har fortfarande tränningsvärk. Nu känner jag att jag verkligen vill träna, det är ju kul. Men har jag råd med gymkort denna månad? Det återstår att se... Annars får jag väl försöka så gott det går på egen hand.

Juste, jag glömde nästan bort- Jag har sett "Luftslottet som sprängdes" på bio med min syster. Den kan jag varmt rekomendera. Ettan, "män som hatar kvinnor" är dock fortfarande bäst. Kanske för att det är den enda i följetången som gjorts för bio? Det berättade min syster, de andra skulle tydligen ha visats på tv istället uppstyckade som en serie. Det är därför de inte håller samma konstnärliga kvalitet.

Idag är det nyårsafton och jag och Andreas har mycket att göra. Nu ska vi snart ner till stan. Jag vill passa på att önska er alla Gott Nytt År! Jippi!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0