Indonesisk kyckling

hej hej, jag har inte hunnit skriva på några dagar. Jag har jobbat ganska mycket och så har jag ju skolan också. Förresten jag fick Vg på den senaste tentan, fick reda på det igår, så det var ju roligt :) 21,5 av 22 totalt. Det gick mycket bättre än jag trodde.

Idag har jag varit hemma från skolan för jag hade så ont i magen i morse, nu är det lite bättre och jag håller just nu på att tvätta. Sen ska jag slå in lite julklappar och laga mat :)

Imorgon ska jag jobba igen. Börjar 13.00 och slutar 13.00 på lördag. Sen på lördag ska vi fira Andreas lillebror Hugo som fyller sex år och på kvällen så pratade vi om att kanske gå på bio. Hoppas det :) Det var planerna för helgen.

Här är receptet på indonesisk kyckling förresten, det tycker jag att ni ska prova att göra det var enkelt och gott. Fick det av min syster.

Du behöver:
1 grillad kyckling
3 dl vispgrädde
1 vitlöksklyfta
2 paprikor, gärna blandade färger
2 msk mango chutney
1-2 tsk sambal olek (beroende på hur starkt du vill ha det)
1 tsk curry
2 dl riven ost

Finfördela kycklingköttet och lägg i en pajform. Vispa grädden lätt och hacka i paprikan. Blanda i curry,sambal olek och mango chutney. pressa i vitlöken. Rör om!

Bred ut blandningen över kycklingen och toppa med osten. ställ i ugnen i 15 min på 225 gr. Klart!

Lätt va? Det går säkert bra med kycklingfileér också... och man kanske kan ha i lite ananas också? Det känns som om det skulle passa :)

Kram hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0