Stress!

Ja ursh det gillar jag inte! Men ändå är jag nästan konstant stressad. Det är minst, och då menar jag minst, ett prov och två inlämningsuppgifter i veckan, och så har det varit i princip sedan skolan började. Det är ju en lite annorlunda situation för mig jämfört med mina klasskamrater för jag läser många fler kursen då jag har valt bort frisörkurserna. Om de tillexempel läser en 200 poängs klippkurs så måste jag tillexempel läsa fyra á 50 poängskurser, och då blir det ju automatiskt mer läxor och fler prov även om vi läser lika mycket poäng.

När ska man ha tid för roliga saker som att umgås, träna och sova? Jag får med våld trycka in det i mitt schema för att jag ska ha lite skoj. Jag får sluta och övergöra allt och kanske nöja mig med ett godkänt betyg i en kurs. Men det är så svårt för mig när jag vet att jag kan göra det mycket, mycket bättre. Jag är inte en person som normalt "nöjer" sig. Men samtigt man måste ju roa sig också och inte bara sitta hemma och plugga, hur rolig är man då? Eftersom jag inte ska söka in till en utbildning med skyhöga intagningspoäng räcker det kankse att jag själv vet att jag kan, varför ska man bevisa det för andra?

Jag ska iallafall åka på en minisemester med min stora syster Lotta och hennes familj. Det ska bli jätteskojigt, fast under tiden jag är borta missar jag två prov och ett seminarie, men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för det och ta tag i det när jag kommer hem igen. Det löser sig helt enkelt!

På Tisdag den 24 februari åker vi till Berlin, trevlig stad "by the way" men vi ska till ett ställe som ligger en bit utanför Berlin vid namn Tropical Islands. Det är ett inomhusland uppbyggt med stand, badplatser, resturanger, barer o.s.v . Jag läste någonstans att det var lika stort som 18 fotbollsplaner och att det var europas största. Det finns en regnskog också med 30.000 olika plantor och växter. Det är ca. 26 grader varmt och 30 grader i vattnet. Låter mysigt tycker jag :) Vi ska sova där också, i ett tält, det bli en perfekt minibreak, man kan ju låtsas att man är i typ thailand. Jag är mest intresserad av att bada och åka vattenrutchkannor, men självklart måste man spana in den berömda regnskogen.

            
                                                Bali lagoon :)

              
                                                Bali lagoon på natten.
              
Tälten som man sover i :) personerna på bilden är säkert hyrda skådespelare eller anställda. haha va löjligt!
             
Här är då byggnaden, skitskumt att allt rymms där inuti! Det är nästan som "The Truman Show" med Jim Carrey, en hel liten värld uppbyggd inuti en "glaskupa". Om vi fortsätter att misshandla vår natur som vi göra kanske alla måste bo i sådana här "kupor". Vilken klaustrofobi man skulle få då! hemska tanke....

Nu får det vara nog filosoferat, jag ska laga mat och hoppa in i duschen innan jag ska gå och lägga mig. God natt, kram Anna

Bilder lånade ifrån http://www.tropical-islands.de/en/visitors.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0