Julpynt och en brun banan...

Nu börjar julkänslan smyga sig på, mysigt! Det är ju första advent nu till helgen, vad fort det har gått. Så jag har längtat att julpynta, men jag har varit tvungen att lägga band på mig själv och inte sätta upp julstjärnor och så vidare annars tror nog grannarna att man är galen. Men nu kunde jag inte vänta längre så igår julpynta jag, haha :)

Eftersom det troligen blir en jul hemma detta året för mig så har vi handlat lite "julmys". Pepparkakor, julmust och så. Man måste ju smygstarta lite.


Nej, jag ska inte äta dessa, de är inplastade så jag tänkte hänga dem i granen ^^ hihi


Jag blev jätte öm i fingertoppen efter att ha tryckt in nejlikorna i apelsinerna, de är ju för tusan jätte vassa! Varning, ta på er handskar! Aj, aj. :)


Jag köpte en ny julstjärna igår, från Claes Ohlsson 150 kr. Det blev väl fint?


Och så köksfönstret... Sen får det räcka, det är jobbigt när det blir överpyntat för det är så jobbigt att plocka bort allt, haha. Bara julgran som fattas då, men det dröjer ju ett tag... tar man in dem förtidigt så barrar de ju bara.

Jag fick en överrasking av Andreas igår, en parfym. Jag vet inte vad jag hade gjort för att förtjäna det men det var roligt :) och jag som inte fyller år eller nåt. Det var jätte gulligt... och gott luktar den, svårt att sätta fingret på vad men jag tror mig känna lite mango.


"Bruno Banani" eller som Ante och Annika trodde att det betydde: Brun Banan, Haha! Vad roliga de är. :)

Puss på er, nu ska Andreas och jag ner på stan och äta på Golden Bangkok, om vi hinner det vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0