Semester

Nu är det dag två i dalarna och jag ligger i sängen och bloggar. Jag är uppe med tuppen idag men det kan ju hända att jag somnar om, det är ju trots allt semester. Jag har kameran i högsta hugg vart jag än går så att jag kan dokumentera vår mysiga resa. Här kommer lite bilder från i söndagskväll och igår...


Trött men glad tjej på söndagskvällen som har kört hela vägen upp till Rättvik. Sov som en stock kan jag lova!



Här sitter vi och äter på kvällarna, fast då dukar vi upp till långbord för vi är ju några stycken :)

Här är utsikten från köket i Andreas och min stuga, inte dåligt att stå och skrubba färskpotatis framför denna utsikt, eller vad tycker ni?

Mycket grillning blir det så klart...

Måndagen börjades med att Andreas och jag åkte till styggforsen, ett vattenfall vid en högklippa.


Svindlande höjder, speciellt för någon som är höjdrädd...


Eller jag kanske inte är höjdrädd egentligen, för det är inte så att jag undviker att utsätta mig för höjder det är bara det att jag så lätt får svindel och tycker att det är skitläskigt att gå nära kanten, vet inte hur man skulle klassificera det? Någon som känner igen sig?


Här är fallet...om ni vill få en riktig upplevelse så ska ni åka hit på våren, då är det sjukt mycket vatten och ljudet är öronbedövande. Fast det rann på granska bra nu också...





Den här bilden gör inte riktigt klippan rättvisa då stupet fortsätter ner bakom stenen, detta är alltså inte botten utan kortet är taget stående på en bro precis där vattenfallet börjar, vattenet rinner alltså under oss.


Sedan åkte vi till Nittsjö och kollade på keramik... fint men dyrt var det... inte konstigt eftersom det är hantverk. Jag köpte inget till mig själv men en present blev det.


Sen åkte vi upp till min pappa och fika för att sedan äta sen lunch/middag på ett steakhouse nere i Rättvik. Gött!

På kvällen firade vi Andreas eftersom det var hans födelsedag, av mig hade han dock redan fått sina presenter.


Kvällen avslutades med ett glas...eller tre.. med vitt vin och fruktsoda, min favo. :)

Det var allt so far, idag blir det nya äventyr och förhoppningsvis stranden om vädret tillåter. Kram!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Åh vad mysigt ni verkar ha det! Ha en fortsatt skön semester! Kram

2011-07-05 @ 22:03:07
URL: http://inspiredbylilja.blogg.se/
Postat av: Izabell

Åh vilka härliga bilder, såå mysigt! Ha en fortsatt skön semster du söta!:)



Kram Izabell

2011-07-07 @ 10:49:07
URL: http://mysbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0