Mer till hemmet...

Hejsan, hur mås det så här i november? Alla pratar ju om att det är så ovanligt varmt och det kan jag nog ta och hålla med om. Jag tycker att det känns som om sommaren var ovanligt lång och att det var sommar hela september (klagar inte alltså) och att det snart är vinter, då kan man ju fråga sig vart hösten tagit vägen? Jag tycker att det är mysig med riktigt höstrusk med regn och storm då man kan kura upp sig i soffan framför en bra film, men jag antar att vi fick nog med oväder i sommar för då åskade det galet mycket. Nog snack om väder, nu tänkte jag visa lite mer som ni inte har sett som jag köpte på ullared.



De nya lampskärmarna blev perfekta, det blev helt plötsligt ett mycket ljusare intryck än mina bruna som jag hade innan, i och för sig tycker jag fortfarande att de är fina så jag sparar dem så att man lätt kan variera intrycket. Utöver lampskärmar så köpte jag även mycket köksgrejer, kastulll, kökstimer osv. Här är lite av det...


Godis eller frukostskålarna blir ett trevligt komplement till en pajform och några hjärtformadeskålar i samma serie som jag köpte förra gången jag var på ullared, alla är de nyanser av grå och prickiga.

Suffléformarna (stavas det så?) är ju ugnsfasta och de tänkte jag att man bland annat kunde använda till små smulpajer, så att varje gäst får en egen, det tycker jag är trevligt.

Appetizer-skålarna som jag kallar dem, är alltså till för förätter. Men det funkar ju lika bra att ha soya och chilisås i när man äter thailändskt eller att ha mandel och russin i till glögg, endast fantasin sätter gränserna! ;) Med fick man en svart stenskiva att ställa de på och små porslinsskedar. Sist men inte minst, en pajform! Man kan ju aldrig få för många...

Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0