Julgranar och sånt...

Jag är nyss hemkommen från en föreläsning och sitter just nu och funderar på vad man ska ta och äta till lunch? Hm.. ett svårt beslut. Jag är jätte hungrig men allting är fryst så det tar ett tag att tina.. Tänk att man aldrig lär sig att ta upp något ur frysen på morgonen så att det är tinat tills att man kommer hem?

Rent allmänt så längtar jag till julen. Det är min absolut favorittid på hela året. Framför allt så längtar jag tills att man får pynta (eller man får väl göra det i princip när man vill men det känns ännu för tidigt). Jag tänkte pynta första advent, det är väl lagom?

I år så har Andreas och jag bestämt oss för att vi ska ha julgran. Tänk vad vuxen man har blivit! Det är första gången jag har det sen jag flyttade hemifrån. Jag har ju inte varit hemma så mycket över julen förr så det har inte spelat så stor roll men i år känns det rätt. Den här lägenheten kräver en julgran, den skulle göra sig så bra här ;) Jag har till och med tänkt ut en plats, inte för att jag behövde fundera på det, det finns en given plats i vardagsrummet.

När vi hade beslutat att vi ska ha en julgran så kom den stora frågan, plast eller äkta? Plast är ju väldigt behändigt, inga barr och man kan ha den år efter år. Men om man ska ha plast tycker jag att man lika gärna kan köpa en som det verkligen syns att den är fejk. En vit eller svart tycker jag faktiskt är väldigt snyggt och modernt.

Jag sa till Andreas att vi kunde ha en IFK-gran och som ett sant IFK-fan tyckte han nog att det var en utmärkt idé. Jag gjorde en IFK-gran i photoshop, så här kanske det skulle kunna se ut, klicka på bilden för att förstora.



Snyggt va? haha, kanske inte så juligt bara. Hade man haft ett stort hus skulle jag ha flera stycken, man kan aldrig får för mycket julgran! Om man gillar rosa kan man ha en sån här gran:



Personligen så tycker jag inte så mycket om rosa men i ett barnrum, varför inte? Snyggast (om man ska ha en vit plastgran) tycker jag nog att det är om man dekorerar den i vitt och silver som denna julgran nedan, eller en trendig i svart, varför inte? Vem har sagt att en julgran måste vara grön?

 

Så vad bilr det? Plast eller äkta vara? Jag tror nog att det blir en äkta gran ändå, det är ju en speciell känsla och det luktar ju så gott! Bara Andreas dammsuger upp barren efteråt så :)

Jag älskar att klä granen, det är så roligt och jag tar gärna på mig det ansvaret, för då får ju jag bestäma :)


Mammas och min Julgran (2007 om jag inte minns fel) Mysigt!

Jaja, nog snackat om julgranar (även om jag nog skulle kunna skriva en bok i ämnet "Julgranar", det är en hel vetenskap, haha!)

Nu ska jag gå och kolla i skafferiet och i frysen efter något ätbart, min mage skriker "Ge mig mat!". Sen ska jag nog sätta mig och plugga lite, det är väldigt mycket just nu och tentan närmar sig med stormsteg (den 26/11). Puss hej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0