All Hallows Eve...

Imorgon blir det party och idag har jag och Annika varit och handlat tilltugg och drickan är även den inhandlad. Tur, för systemet har stängt imorgon.

Nu ska jag hoppa in i en dusch, sen ska jag diska och sedan blir det att bänka sig framför idol. Det blir lite att styra med imorgon också, dammsuga kanske? Det kanske vore trevligt...

               Här rotade jag fram lite bilder ur min photoshop-mapp med halloweentema.
            

            

                          

            
Har ni sett skräckisen "Det"? Ursh, den är läskig! Jag har alltid varit lite rädd för clowner, de är obehagliga, ingen som är sådär glad hela tiden kan vara riktigt okej i huvudet! ;)


Visste ni att ordet "Halloween" kommer från "All hallows eve", allså Alla helgons dag(eller egentligen afton)? Inte så konstigt egentligen. Det är från början en keltisk tradition då man trodde att de dödas själar återvände till jorden natten den 31 oktober. Sen har det blandats med andra kristna traditioner och andra högtider som t.ex. "Guy fawkes night" (ni vet som filmen "V-för vendetta" är inspirerad av?)

Jag tycker att vi i sverige är lite tråkiga som inte har så många högtider, det är ju roligt! :) Sen är det många som säger att det bara är kommersiella intressen som styr firandet av högtider men det tycker jag att man kan strunta i, man behöver ju inte köpa massa grejer om man inte vill men man kan ju bjuda till lite, fira lite tillsammans och umgås, passa på att klä upp sig lite! :)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0