The Asylum-dödens salar...

Nu har jag sett på skräckfilm! Alldeles själv också, som om det inte redan är läskigt nog när man ser med någon annan måste jag gå och göra det själv och när det är mörkt, inte så smart kanske? Nu är jag rädd, haha. Den var riktigt obehaglig. Inte sådär att man hoppade till för att det var otäcka saker i filmen, nej det var mer en psykologisk terror. När filmen är slut och eftertexterna rullas så sitter man där i tv-soffan med en väldigt obehaglig känsla. Det var inga spöken och sånt iblandat, det handlade mer om hur människor kan gå över lik för att gynna sig själva, lite männsklig galenskap helt enkelt, vilket inte är att underskatta. Ja, jag kan inte säga mer utan att avslöja något väsentligt, ni får helt enkelt se den själva om ni vill stilla er nyfikenhet.

När jag nu sitter här i min ensamhet, så är det vissa saker som jag inte känner mig så manad att göra. T.ex. att tvätta bort sminket. Det kanske låter konstigt men ofta efter att jag har sett en skräckfilm så tycker jag att det är läskigt att böja sig över handfatet och skvätta vatten i ansiktet för då har man ju inte koll på läget. Det är ju ett typiskt skräckfilms scenario: när huvudpersonen börjer sig över handfatet så är det någon i spegeln men när han/hon kollar upp så är det ingen där. Huvudpersonen är då helt ovetande om vilken potentiell fara den är i. Ursh, läskigt! Nej jag vill ha koll på läget heeela tiden, så att inte nån smyger sig på mig bakifrån. Nojigt kanske? Mmm...möjligen men -better safe than sorry! Tänk bara hur många filmmord som sker i badrum, riktigt många!

Jag tycker badrum kan vara lite läskiga, dels för att de är så stela och kala och dels för det faktum att det är så lätt att dölja ett mord som skett i ett badrum, bara att spola av liksom? Ja nu tycker ni nog att jag är lite knasig men det är ju sant, ett badrum måste ju vara en idealisk plats för ett mord?

Nu kom jag lite av ämnet, haha... det jag egentligen skulle göra innan jag kryper till kojs var ju att betygsätta filmen. 3 utav fem får den!

                                      
                                               Den engelska titlen är "session 9".

Puss o Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0