Pepparkakshus!

Hej på er! Glad tredje advent, kan man säga så? Jag säger det i alla fall. Jag vet att jag har visat mitt pepparkakshus en gång förrut men nu har det fått snö också :) Hahha... Åh så jag har letat efter bomull, ja..vanlig bomull. Att det ska vara så svårt att få tag på det visste jag inte. Letade på åhlens och kicks och slutligen Ica, men nej. Tillslut hittade jag det på en tio-kronorsaffär.




Jag är så nöjd med mina nya tallrikar, de blir så fina att duka med :)

Lussebullar, pepparkakor och hemmagjord glögg var vad som stod på schemat idag så nu doftar det riktigt mycket jul här hemma.

Jag har flyttat om lite i mitt köksskåp, och ett paket har fått ta plats. Paket är ju inte bara fina under granen utan även att pynta med, det är alltså inget i detta paket :) Personligen gillar jag vanligt, gammeldags brunt papper och ett enkelt band. I det enkla bor det vackra som Ernst säger ;) Jag är på jakt efter rött lack också, ni vet sånt som man smälter över ett stearinljus och stämplar på paketen, vet någon vart man kan köpa det?




Kram hej!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad fint det blev! Bomull finns också på apoteket. Lack i bokhandel och pappershandel, typ kontorab. Lycka till - jag gillar också att lacka. Kram.

2010-12-13 @ 11:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0