Otursförföljd?

Igår tog männskligheten ett stort steg- Jag gick själv på bio! :) Tjoho! Filmen var bra och sällskapet kunde inte bli bättre, vi hade samma åsikter om allt ;)

Jag måste bara berätta om vilken jäkla otur som har förföjlt mig. När jag kom till biljettkassan igår så la jag fram mitt csn-kort (för att man får 60 kr rabatt då) men då sa hon i kassan att hon ville ha min legitimation och den hade jag självklart glömt hemma (eftersom jag använder mitt pass som leg.) så då fick jag betala ord.pris nämligen 115 kr.

Sen sträcker jag fram mitt bankkort, men nej, det ska hon också ha leg. till så jag får knalla bort och ta ut pengar. Sen kommer jag tillbaka och ska betala och så räcker jag fram mitt biokort(för man får bonus på det) men nej, då säger hon i kassan "oj nu har jag redan tryckt" och då får jag alltså ingen bonus heller. Vid det här laget var jag ganska uppjagad. Förbannad rent ut sagt!

Jag går över för att köpa godis till bio och när jag kommer ut på gatan så är det supernära att jag drattar på ändan. Det var verkligen droppen som fick bägaren att rinna över. Jag skulle kunna börja gråta vid det här laget (ni får ha i åtanke att jag har en röd vecka också). Men sedan händer något, den totala förtvivlan över går till... ja, jag vet inte vad, men jag kände för att skratta. Allt verkade helt plötsligt väldigt roligt. :)

Oturen fortsatte även idag, jag var nära på att få is/snö-klumpar i huvudet! Det var vid arbetetsmuseum som det ca. 3 meter framför mig rasade ner från taket. Läskigt! Men som Andreas senare påpekade så hade jag kanske TUR eftersom jag faktiskt inte fick något förutom lättsnö på mig.

Nu har jag precis kommit hem från gymmet, är helt mör i kroppen! Med mig hem fick jag även två stora skavsår på vardera fossing! Tack, så mycket, det var precis det som fattades!


Kommentarer
Postat av: Ingrid Halldin

En Tychobrahedag för dig alltså. Men ditt glada humör och din känsla för humor har du ju kvar. Kram Ingrid

2010-02-10 @ 10:16:45
URL: http://gunilla64

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0