Bedroom...

Vi fortsätter rundvandringen i lägenheten... Jag fick ju ett städryck då jag tog det mesta så nu är det fint och prydligt och då tänkte jag visa runt i vår lägenhet, som jag faktiskt är stolt över även om det fortfarande behövs lite fix här och där. Men det är sånt som man kanske inte vill lägga pengar på då vi tyvärr inte äger lägenheten.




I sovrummet så har jag mycket svart och vitt med inslag av lite brunt . Tapeterna ska i framtiden bytas ut, gärna mot någon ljusgrå-randig variant. Under golvet misstänker jag att det finns ett snyggt gammalt trägolv... Det skulle jag gärna ta fram och måla högblankt vitt. Jag gillar att sovrummet är så stort och luftigt men att det ändå känns mysigt. Det är detaljerna som gör att det känns hemtrevligt, våra kort från vår resa till london har fått en hedersplats över sekretären som vi har fått av Andreas mormor och morfar. Jag gillar möbler med minnen! Att blanda gammalt och nytt är min melodi. Jag tycker att det är härligt med en lite lyxig känsla och det tycker jag att de många kuddarna och takkronan bidrar till. Tavlorna som hänger över sängen har jag gjort själv, inga mästerverk kanske men jag älskar dem. De känna moderna och blir en snygg kontrast till de gamla möblerna. Inspirationen fick jag från ett gammalt program med inredarna Simon & Thomas. Det var allt för nuläget! Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0