I Love Autum

Snart är det höst och då blir jag alltid lite sugen på att fylla på höstgarderoden. Här är några höstlookar som jag har satt ihop för mig själv i höst och som jag tänkte kanske kunde inspirera. Allt är från H&M! De har en jättesmidig tjänst på deras hemsida där man själv kan sätta ihop sina "outfits", lite som en virtuell klippdocka, vilket möjliggör för att lättare se vad som passar ihop och kanske inte passar ihop också :) Ibland är det ju kontrasterna som är intressanta. Så här skulle alltså jag vilja se ut i höst och vissa saker har jag tänkt klicka hem.



LOOK 1- TILL VARDAGS
Den första looken som jag har satt ihop är precis som jag har namngett den- en vardagslook, den stora väskan är perfekt för föreläsningar på universitetet då den rymmer många böcker. Färgskalan är återhållsam, mestadels monokrom. Det som jag anser ändå gör det intressant är en oversize poncho och stoooor väska till den annars smala siluetten. Klänningen är perfekt för oss med smal midja och bredare höfter, för den sitter åt på rätt ställe :) Strumpor i klackar med öppentå tycker jag kan vara riktigt snyggt om man har en mörk eller färgglad strumpa till, inte hudfärgade nylon tack! Vad tycker ni? Glasögonen tycker jag är jättetuffa som detalj men det är såklart en smaksak och passar inte på alla. Modellen behöver ju nästan dom för att inte bli för vacker haha.

LOOK 2- FÖR EN SVÄNG PÅ STAN

Look nummer 2 tycker jag att jag lyckades riktigt bra med om jag får säga det själv. Jag tycker att den passar väldigt bra för en dag på stan för klackarna är breda och troligtvis bekväma att springa runt på stan med men den går även lätt att göra om till en festlook om man adderar lite smycken, en sexig sotning på ögonen och lämnar halsduken hemma. Halsduken älskar jag förövrigt så den ska jag definitivt beställa. Senapsgult hör ju hösten till och har tillsammans med rött gått och blivit min favoritkombo. Rött och senapsgult alltså... det är min melodi inför hösten :)

LOOK 3- INFÖR FESTEN
Den tredje och sista looken tycker jag skriker PARTY! Snygg kortklänning, grymma klackar matchat med stora smycken. Ni kanske tycker att det är konstigt med de olika nyanserna av rött men det är liksom meningen för jag tycker att det är snyggt att missmatcha lite. Det gör det hela lite mer intressant enligt mig. Kappan är fantastisk och något som jag tror kan vara gångbart i många år för visst är den elegant?

I höst måste jag ju göra mitt bästa för att bära upp min nya lugg och då fungerar det inte med gamla mjukisar och en tofs. Nej, det här ska bli min bästa modehöst och jag ska anstränga mig lite mer än jag brukar. För visst är det kul att känna sig fin? Det gör ju så mycket för humöret.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Gud vad snyggt! Nu blir jag galet shopping sugen!!

2011-08-16 @ 22:21:40
URL: http://inspiredbylilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0