Shoppingkoma...

....Ja, jag hamnade nästan i det när jag jag var på stan igår... men nu är iallafall höstgarderoben klar... det enda som fattas är en militärgrön parkas och en mysig stickad tröja men det får bli nästa månad för än har vi ju lite värme kvar att njuta av.


Från vänster: kilklackar vagabond 800:-, prickig klänning Lindex 350:-, Hunter Wellis 1300:-, Strumpbyxor H&M
79 :- st, Levis Curve ID 1000:-, röd klänning Vila 500:-, och tillsist mörkgrön klänning Monki 350:-

Den mörkgröna klänningen köpte jag härom veckan men den fick vara med för att den kommer användas flitigt i höst med ett par stickade strumpor till. Och juste smink från make up store blev det också, mineral puder som kan användas som foundation, mascara, läppglans och giftigt gröna ögonskuggor!

Något som jag kan tipsa om när du sätter ihop din garderob är att göra som en "moodboard" av saker som inspirerar dig. Då är det lättare att hitta rätt saker när du sedan är på stan så att du inte kommer hem med massa fina saker men som inte passar ihop. Fundera på vilken stil du vill uppnå och kolla i tidningar ochäven  bloggar kanske? Så gjorde jag och beväpnade mig med sax och tejp och ett gäng tidningar sen tejpade jag upp det på INSIDAN av min garderob, där är det bara jag som ser det och förhoppningsvis så kan det inspirera under dagar då man öppnar garderoben på morgonen och hopplöst känner att man inte har något att ta på sig.



Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0