Nyttigheter...

Igår så började jag med en matdagbok online. Jag har haft det förr och jag vet att det är jätteeffektivt av egen erfarenhet. Jag tänkte att jag skulle bli lite nyttig nu till hösten. Egentligen så är jag väldigt nöjd just nu men lite fintrimning skadar ju inte ;) Och sen när tränningen kommer igång igen kommer det att bli super! Jag riktigt längtar efter att träna men just nu jobbar jag så mycket att det inte finns tid. Det enda jag gör just nu är att jobba och sova.

Hur som helst, det som är bra med just denna tjänst är att den är gratis, vilket aldrig är dumt. Man skriver helt enkelt in sin vikt, längd och aktivitetsnivå och sedan räknas det ut vad du har för energibehov. Jag hade tillexempel ett dagligt energibehov av 2200 kalorier. Om man sedan vill gå ner lite så ska man dra bort ca 500 kalorier. Jag drog bort 600 och hamnade då på 1600 kalorier om dagen. Så det håller jag alltså på med just nu. Jag kan tilläga att man kan äta gott på 1600 kalorier om dagen. Idag har jag till och med fikat lite på jobbet, allt inom ramen för mitt dagliga behov :) Om ni vill prova så är det matdagboken.se som jag syftar på.


Min smarriga frukost imorse, färskpressad apelsinjuice, 1/2 grapefrukt och det enda brödet som jag gillar- rågruta med rökt kalkon och gurka. Kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0