Ett nytt år och 22 år gammal

Hejsan! Hoppas att ni har haft en trevlig julhelg och nyårshelg! Nu är alla helger över och det är lite deprimerande men ändå skönt. Jag har haft fullt upp med min kandidatuppsats så alla min tid har gått åt till den, det är ett monster som suger all min kraft. Idag är dock en bra dag, för idag fyller jag 22 år. Snart ska jag och min älskling ut och äta och sedan bio, "Simon och ekarna" blir det. I födelsedagspresent har jag fått en ny laptop av min älskling och det var inte dumt det...verkligen välbehövt. Det är den jag skriver ifrån nu :).

Här kommer lite bilder från jul och nyår, kolla in mina dukningar ;)


Julafton firades hos min syster i Dalarna.






Nyår firades hemma hos oss med besök av min syster och hennes kille.




Nyårsmenyn var följande:
Förrätt: Chili-koriander & lime marinerade scampi på spett med fräsch melonsalsa och hemmagjord chiliaioli
Varmrätt: Helstekt oxfilé med potatis & jordärtkocksduchess med beaneisås
Efterrätt: Vitchoklad semifreddo med pistagenötskross och färska jordgubbar

En lyckad kväll helt enkelt :) Nu måste jag kila, kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0